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Related topics are listed below.

L-Acoustics L-ISA Controller

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Audio » L-Acoustics L-ISA Controller

Choose this device to connect to a L_Acoustics L-ISA controller Settings: Name User-friendly name Enable Activate to enable the device Run at startup Activate to run the device at Kinetic startup Input Enable…

L-ISA Spatial Audio

Tutorials – English » Video tutorials » L-ISA Spatial Audio

Overview In this video tutorial, we will see how to interface Kinetic Designer with an L-ISA Controller by L Acoustic. We’ll first see how to create an L-ISA device and configure it. Then we will see how to send pan, width, distance and tracking…

Connect to a VNode

Tutorials – English » Video tutorials » Connect to a VNode

Introduction !This tutorial was made using an older version of Kinetic Designer and will be updated to a newer version soon. Thank you for your understanding. This tutorial teaches how to work with V-Node servers and configure them using your Kinetic Designer…

Réaliser l’autocalibration

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Autocalibration de 5 video projecteurs sur un dome » Réaliser l’autocalibration

*Avant de continuer, assurez-vous d’avoir caché ou éteind toute lumière qui pourrait parasiter la calibration. Éviter également toute réflexion de lumière dans la pièce. Depuis le Menu, open V-Nodes > Autocalibration. L’autocalibration est en…

Travailler dans l’univers 3D

Tutoriels – Français » Tutoriels vidéo » Travailler dans l’univers 3D

Travailler dans l’univers 3D : Vous pouvez télécharger le pack de média ici

Modulo Kinetic V5 et l’interactivité

Webinaires – Français » Modulo Kinetic V5 et l’interactivité

Modulo Kinetic V5 et l’interactivité Ce webinaire introduit Modulo Kinetic Version 5 et ses nouvelles fonctionnalités conçues pour les expériences interactives. Chapitres Vous pouvez accéder aux chapitres dans chaque vidéo en cliquant sur le bouton…

To Vector

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Common Graph Nodes » Converter » To Vector

Description This node packs a series of floats into a Vector (4D, 3D or 2D). A pop-up will appear when you drag & drop this node into your graph asking you what type of vector you would like to create. Properties X : Manual input for X…

How-To

How-To

Useful Guidelines This section provides some how-to to help you use Modulo Kinetic.

Luma to Color

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Render Graph Nodes » GPU Color » Luma to Color

Description This effect replaces the color values of an input image by mapping each of its pixel according to it’s luma value to a second image used as ramp. Each luma value is normalized from 0 to 1 and calculated by computing the values in the R,G and B…

Alpha to Gray

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Render Graph Nodes » GPU FX » Alpha to Gray

Description This node converts the alpha channel of the input image into gray scale levels. This is useful if you need an image using solid colors (as in without alpha) to use as a map for the alpha channels of a media. Properties Invert : Varies the…

Sprite to Point

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Render Graph Nodes » GPU Multi » Sprite to Point

Description This effect displays any image it is given in it’s texture input as a sprite at the coordinates contained in the input array. If there are multiple (x,y) coordinates, multiple sprites will be displayed. A sprite is a two-dimensional image that is…

Log to File

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Other » Log to File

Description !Note : This page is currently under construction. This device enables you to create and append log files with custom text. Settings Property Default Description Name Ouster User-friendly name. Enable…

CSV to Array

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Common Graph Nodes » Array » CSV to Array

Description This node will create an array from a CSV file. This can be useful if you want to test your graphs by using dummy tables that can be quickly created in a spreadsheet and saved to CSV file. *Info : CSV stands for Comma Separated Values and describes a…

Array to CSV

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Common Graph Nodes » Array » Array to CSV

Description This node will create a CSV file from an array. This can be useful if you want to output data from sensors into a spreadsheet to manipulate or analyze them outside Kinetic Designer. *Info : CSV stands for Comma Separated Values and describes a plain text…

Créer l’UI and ajouter une Home page

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 8 : Créer une User Interface de show control » Créer l’UI and ajouter une Home page

Ouvrir la fenêtre UI Designer Créer une UI et la renommer Nous allons maintenant constuire la page Home qui ne contiendra que des informations et n’aura pas d’actions. Cette page servira aussi de page de référence pour créer les autres…

Chapitre 4 : Automatiser l’exposition en utilisant des Tasks

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 4 : Automatiser l’exposition en utilisant des Tasks

Dans cet exercice nous allons automatiser des actions sur des Devices et Timelines en utilisant les Tasks.

Ajouter un device Calendar pour déclencher automatiquement l’exposition

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 4 : Automatiser l’exposition en utilisant des Tasks » Ajouter un device Calendar pour déclencher automatiquement l’exposition

Ajouter un device Calendar Le device Calendar is pratique pour déclencher une task à une heure précise. Ouvrir la fenêtre Devices Chercher Calendar et l’ajouter Utiliser le Calendar en tant que Trigger d’une task Voici le programme de…

Image to CV Image

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Render Graph Nodes » GPU Tools » Image to CV Image

Description This node converts an Image into an Open CV Image format to apply computer vision detection and algorithms on it. More information on Computer Vision. Properties This node does not have any properties in the Editor panel. Inputs Name…

CV Image to Image

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Render Graph Nodes » GPU Tools » CV Image to Image

Description This node converts an Open CV Image into an Image format to apply effects on it. More information on Computer Vision. Properties This node does not have any properties in the Editor panel. Inputs Name Type Description…

Point Cloud to Blob

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Compute Specific Graph Nodes » Point Cloud » Point Cloud to Blob

Description This node is designed to perform blob tracking on Point clouds. Similarly to Blob Tracker which performs blob tracking on CV Image streams, this node will output a CV Image stream displaying the detection and tracking of blobs, as well as an array…

How to use Beacon

Starter guide » KineMotion tracking module » How to use Beacon

If you want to attach the beacon or wear it on your belt, clip the belt adapter on. Connect a LED to the Beacon by screwing the connector. *You can connect up to 8 LED to one Beacon. Press the button on the top of the Synchro RF Box to turn it on. Press…

Avantage de l’import de PSD pour les X-Map

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » X-Map-Letter » Création d’Output et X-Map par import d’un PSD » Avantage de l’import de PSD pour les X-Map

Quand vous créez manuellement un X-Map, le MAP est en 4 coins, cela peut ne pas être suffisant pour faire un MAP sur des formes complexes. En effet, si vous avez un media non adapté aux formes sur lesquelles vous projetez, l’image débordera sur le reste. …

Chapitre 3 : Preparer les timelines et contenu pour l’exposition

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 3 : Preparer les timelines et contenu pour l’exposition

Dans ce chapitre nous allons préparer le contenu et les timelines qui serviront à jouer l’exposition.

Tracking d’un panneau à l’aide de plusieurs LED

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projection de contenu en utilisant le tracking » Tracking d’un panneau à l’aide de plusieurs LED

Préparer l’equipement Mesurer la taille du panneau à tracker, dans notre cas le panneau mesure 1 × 0,73 mètres Déterminer ce ratio. Dans notre cas 1/0,73=*1,37* Placer les 4 LEDs sur le panneau et mesurer chacune de leur position *Nous avons…

Ajouter les timelines pour l’exposition et y ajouter du contenu

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 3 : Preparer les timelines et contenu pour l’exposition » Ajouter les timelines pour l’exposition et y ajouter du contenu

Créer deux nouvelles timelines : SHOW et GRAPHICS Ajouter les media dans la fenêtre Media list Glisser & déposer dans la Timeline “SHOW” les media “Floral theme” Glisser & déposer dans la Timeline “GRAPHICS” les media…

Ajouter une Led en retour d’information sur l’UI

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 8 : Créer une User Interface de show control » Ajouter une Led en retour d’information sur l’UI

Ouvrir la fenêtre des Devices et ajouter 3 devices LED Dans la fenêtre Tasks sélectionner Go Show et glisser & déposer le device Led “UI show playing” pour en faire une subtask Sélectionner cette subtask et définir son state ON Répéter cela…

Import PSD to create outputs

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 2 : Prepare V-Nodes and Render Surfaces for Media » Import PSD to create outputs

Open the Media window Open the XMAP folder then click on + then Media… and select all the XMAP****.PSD You can add outputs manually or you can import PSD files we prepared to create the Outputs. Select the V-Node and in the Output area click on then PSD…

Tasks to control audio levels

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 5 : Prepare content for private events » Tasks to control audio levels

We want we can control all the Stereo group that comes out from the V-Node. We create 3 tasks : TASK Level ST 10% Timeline Audio 10% in 3s TASK Level ST 50% Timeline Audio 50% in 3s TASK Level ST 80% Timeline Audio 80% in 3s Now we will add tasks to…

Create Tasks to launch sequences

Tutorials – English » Training tutorials » Architectural video mapping » Architectural 4 – Program an architectural mapping show » Create Tasks to launch sequences

To start and stop easier the sequences we will add few Tasks: Go to the Task tab and add a Task named Go Castle 1 Drag & drop the SHOW timeline into the Subtasks area Select it and in the Editor select Grand Master 0 duration 2sec Copy/Paste this subtask Select…

Utiliser une variable afin d’ajuster l’intensité de la lumière

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 5 : Préparer le contenu pour les events private » Utiliser une variable afin d’ajuster l’intensité de la lumière

Nous pourrions créer autant de tasks que de valeur d’intensité nous aurions besoin. Nous allons voir comment utiliser les Variables. Variable entier (integer) pour ajuster la valeur des channels DMX Ouvrir la fenêtre Variables Cliquer sur + et ajouter un…

Run l’UI depuis le Designer ou utiliser le logiciel Kinetic Panel

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 8 : Créer une User Interface de show control » Run l’UI depuis le Designer ou utiliser le logiciel Kinetic Panel

Vous pouvez utiliser le bouton Run afin de tester l’UI. Sinon, vous pouvez installer l’application Kinetic Panel sur un périphérique externe tels qu’un appareil Android, Apple surfaces ou Mac/PC. Assurez-vous que le Device est sur le même…

Tasks to Enable/disable daily loop

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 4 : Automatiser l’exposition en utilisant des Tasks » Tasks to Enable/disable daily loop

Nous allons maintenant ajouter two tasks La première task est Enable daily loop, qui va simplement rendre possible l’exécution de la task Go SHOW La seconde task est Disable daily loop, qui va désactiver l’exécution de la task Go SHOW *Si une task…

Tasks to Enable/disable daily loop

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 4 : Automate the exhibition using Tasks » Tasks to Enable/disable daily loop

We will add two tasks. This task is Loop Restarts and will launch the task Go show. The first task, Enable daily loop, will simply enable the task Go SHOW. The second task, Disable daily loop, will disable the task Go SHOW. *If a task is disable it’s…

Set materials to the 3D instances

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 6 : use the 3D to have a simulation of the Immersive Room » Set materials to the 3D instances

To have a better view of what we are going to do in the 3D Scene, display the Pattern media in the PATTERN timeline. Open the Layout > 3D view In 3D Scene, go to the Material tab Drag & drop the Render Surface tab into another window to be able to both see this…

How to use the calibration square

Starter guide » KineMotion tracking module » How to use the calibration square

Remove the square from the case and open it to a 90° angle. Slide the locking bar as far as the screw stops and tighten the 3 screws. To turn on the square, turn it over and push the switch. The indicator light comes on. Place the square on the…

How to use the calibration wand

Starter guide » KineMotion tracking module » How to use the calibration wand

Screw the telescopic handle onto the wand. On the back side of the wand, push the switch on. The indicator light comes on. *To change the batteries, unscrew the 2 screws holding the plate and remove it. Change the 2 batteries and replace the…

Chapitre 1 : Importer un modèle 3D et faire l’étude de video projection

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 1 : Importer un modèle 3D et faire l’étude de video projection

Dans ce chapitre nous allons naviguer dans l’espace 3D de Kinetic Designer et utiliser ses outils pour intégrer les video projecteurs.

Add another camera to the XR scene

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Setup a XR studio with a green screen » Add another camera to the XR scene

Dans cette second partie de l’exercice nous allons ajouter une seconde caméra à notre système XR. Nous allons ajouter la même caméra que la première la Panasonic AW-UE150. Pour ce faire, nous allons répéter les mêmes étapes que précédemment, et…

Intro to Modulo Player and Modulo Kinetic

Webinars – English » Intro to Modulo Player and Modulo Kinetic

An introduction to Modulo Player and Modulo Kinetic: This webinar offers an introduction to our media servers: Modulo Player and Modulo Kinetic. To easily navigate through the video, see the menu below: 0:00 – Introduction 1:50 – Modulo Pi in…

Add a DMX device to control lights

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 5 : Prepare content for private events » Add a DMX device to control lights

We need to control two speech lights. One does the front and one the back, each of them has a foodprint of 1 channel to dim it. At 0 value the light will be shut. At a 255 value this one will be full open. The front light is controlled on univers 1 channel 11. The…

How to use the Synchro RF Box

Starter guide » KineMotion tracking module » How to use the Synchro RF Box

Screw the antenna into the Synchro RF Box Connect the Synchro RF Box to a POE ethernet switch using Cat6 RJ 45 cable.

Add another camera to the XR scene

Tutorials – English » Training tutorials » Setup a XR studio with a green screen » Add another camera to the XR scene

In this second part of the exercice we will add a new camera to the XR scene, the same camera we used until now the Panasonic AW-UE150 camera. To do so we will repeat the steps we did before for the first camera, and add a new Render Surface for this…

Afficher le contenu d’une camera 3D sur l’output d’un V-Node

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 6 : Utiliser la 3D pour avoir une simulation de la Immersive Room » Afficher le contenu d’une camera 3D sur l’output d’un V-Node

Dans le Chapitre 2 nous avons créer un output 3D Preview sur la sortie VN02.4. Nous voulons afficher le contenu de la camera Cam Prince. Ouvrir la timeline RS-VNODE Drag & drop la 3D camera Cam Prince dans la timeline Régler sa Resolution dans la fenêtre Editor…

Add Projector devices to control it in Tasks

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 4 : Automate the exhibition using Tasks » Add Projector devices to control it in Tasks

In these Tasks we will use projectors’ Devices, Calendar. We will see later that we can use as well projector devices to design UI Panel. Add Projector Devices Open the Devices tab Click on the button + and write in the search bar : Barco Projector, add 9…

Add a Calendar device to automate the exhibition

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 4 : Automate the exhibition using Tasks » Add a Calendar device to automate the exhibition

Add a Calendar Device Calendar device is useful to trigger a task at a precise time. Open the Devices tab Search for the Calendar and add it Use Calendar as Task trigger to automatically start/stop the exhibition Here is the established schedule : Time…

Use a variable to adjust the light intensity

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 5 : Prepare content for private events » Use a variable to adjust the light intensity

As we did before for the audio level, we could create many tasks to change the value of the DMX channel. But, let’s see how we can use Variables instead. Integer variable to adjust the channel(s) value(s) Open the Variables window Click on + and add a…

Create tasks to display Music, NDI, and Logo timelines

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 5 : Prepare content for private events » Create tasks to display Music, NDI, and Logo timelines

Now, we will need Tasks to display and hide the content of the timelines Music, NDI, and Logo. These tasks will acchieve this : TASK Music OFF Timeline GM 0% 2s Locate TC at 00:00:00:00 Delay 2s: Timeline OFF TASK Music_chill ON Launch task Music OFF Delay…

Add a Render Surface to display the projector view

Tutorials – English » Training tutorials » Architectural video mapping » Architectural 3 – Calibrate a projector in 3D » Add a Render Surface to display the projector view

Since the projector is set in its position, we need ito display what the projector sees. To do so we need: To create a Render Surface Assign this Render Surface to the V-Node Create a timeline for the 3D projector view Drag & Drop the projector into the…

Tracking to project interactive content with one video projector

Tutorials – English » Training tutorials » Tracking to project interactive content with one video projector

KineMotion is a real-time tracking solution fully developped by Modulo Pi. It can be used to perform dynamic projection mapping, interactive video effects, automatic follow spot, spatial audio, and more. For more information, please check the KineMotion specification…

Prepare the 3D scene to export data and POV

Tutorials – English » Training tutorials » Video projection study on a cylinder using 3D » Prepare the 3D scene to export data and POV

Because we don’t want to project on something else than the inner walls, we can disable the projection on the other 3D elements. Select all the meshs (instances) you don’t want to project on Uncheck the Receive proj. case Before exporting video…

Live event Part 4 : Migrating to the media server

Tutorials – English » Training tutorials » Live Event » Live event Part 4 : Migrating to the media server

In this final part of the exercise we will see how to set up the project on the V-Node Media Server as we would in a real life scenario. We will review the following notions : Server configuration Transfering the entire show Calibrating and blending the two video…

Use the Mixer software to switch between Camera1 and Camera2

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Setup a XR studio with a green screen » Add another camera to the XR scene » Use the Mixer software to switch between Camera1 and Camera2

Utilisation du Mixer pour faire une réalisation à deux caméras Ouvrir l’application Modulo Mixer Entrer l’adresse IP du Designer Designer Ajouter 1 Destination de 1920×1080 Ajouter 2 Sources, une pour la Render Surface de la Camera1 et une…

Create Output and X-Map thanks to a PSD import

Tutorials – English » Training tutorials » X-Map-Letter » Create Output and X-Map thanks to a PSD import

Once imported in Kinetic, this PSD will automatically creates an Output with the X-Maps within. For this tutorial we already prepared you a PSD ready-to-use. First, delete the existing Output Then click + and choose PSD. The existing PSD is selected from the…

Use the Mixer software to switch between Camera1 and Camera2

Tutorials – English » Training tutorials » Setup a XR studio with a green screen » Add another camera to the XR scene » Use the Mixer software to switch between Camera1 and Camera2

Use the Mixer to switch between the two cameras Open the Modulo Mixer software Enter the Designer IP Address Add 1 Destination of 1920×1080 Add 2 Sources, one for the Render Surface Camera1 and one for the Render Surface Camera2 Drag & drop the Destination…

Live mixer – add source to the Preview and TAKE action

Tutorials – English » Training tutorials » X-Map-Letter » Live mixer – add source to the Preview and TAKE action

We will now add two sources in the SCREEN destination Then a source in the Logo destination and in the Round destination You can now press TAKE. To action the TAKE will send the Preview to the Program.

Chapter 6 : use the 3D to have a simulation of the Immersive Room

Tutorials – English » Training tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 6 : use the 3D to have a simulation of the Immersive Room

In this chapter we will see how to capture what’s happening in the 3D in order to have a simulation output.

Version 3.3.x

Release Notes » Version 3.3.x

Version 3.3.12 – April 28, 2020: Bug fixes: Import media: Crash after import Scene 3D: Colorspace correct Graph: If block issue Version 3.3.11 – April 21, 2020: Features: Media: Text / simple text / timecode / web Graph: Add possibility to setup min…

Kinetic Panel

Tutorials – English » Training tutorials » Live Event » Live event Part 2 : Multi timelines / User interface » Kinetic Panel

Using the Kinetic Panel !Warning : the Kinetic Panel application will only be able to connect to the server if the computer or tablet is on the same network as the Kinetic Designer. The Kinetic Panel application is installed on a laptop or a tablet / phone connected…

Audio input

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Audio » Audio input

Choose this device to retrieve audio inputs. Settings: Name User-friendly name Enable Activate to enable the device Run at startup Activate to run the device at Kinetic startup Use Designer audio device …

Isolated 32 LED

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Phidgets » Isolated 32 LED

Choose this device to connect to a Phidgets 32 isolated led outputs LED1000_0 Light up your world with this 32-output dimmable LED controller. Precise control of your LEDs has never been easier, and it only takes one VINT port on your hub. Settings: Name…

Thumbstick

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Phidgets » Thumbstick

Choose this device to connect to a Phidgets Thumbstick HIN1100_0 Need a user-friendly control panel for your Phidgets project? Look no further than the Thumbstick Phidget. It provides a familiar 2-axis thumbstick similar to those on a video game controller. The…

DC Motor 2A

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Phidgets » DC Motor 2A

Choose this device to connect to a Phidgets 2× 2A DC Motor DCC1003_0 Control two DC motors from one VINT port with this compact motor controller. Settings: Name User-friendly name Enable Activate to enable the device Run…

VNC Viewer

Companion Apps » VNC Viewer

VNC Viewer: You can use any VNC viewer to connect to the Modulo Kinetic server. VNC is a viewer – server sharing system that allows you to remotely control devices connected to a network. The VNC Server application is already installed in the server. To access…

Devices

Kinetic Designer: User Interface » Devices

Description In the Devices panel you can create, setup, rename and delete devices. The Devices panel in Kinetic Designer. Icon Action Add a new device Delete one ore more selected device(s) …

Kinetic Panel

Companion Apps » Kinetic Panel

Kinetic Panel: Once you have created your custom panels in the UI Designer, Kinetic Panel allows to easily access and use the interfaces directly from a Mac, PC, as well as Android and iOS devices. Assign different panels depending on your needs (show control,…

Grab

Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Common Graph Nodes » Array » Grab

Description This node is designed to automatically add an offset to user input being applied on an object’s coordinates so that the object does not immediately align with the user’s position as picked up by the sensor but rather keeps its position and…

Warp Remote

Companion Apps » Warp Remote

Warp Remote: Thanks to Warp Remote, enjoy a flexible approach to multi-projector edge blending, warping, and 3D calibration. The free application gives access to the V-Node server(s), outputs, X-Map settings and X-Map warping from a PC or laptop. Feel free to get…

Mixer

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Modulo Pi Devices » Mixer

Choose this device to control a Mixer Remote. Settings: Name User-friendly name Enable Activate to enable the device IP Enter the ip address of your Mixer Remote. Your Mixer Remote and Modulo Kinetic need to be in the same…

Kinetic Panel

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Modulo Pi Devices » Kinetic Panel

Choose this device to control a Kinetic Panel. Settings: Name User-friendly name Enable Activate to enable the device IP Enter the ip address of your Kinetic Panel. Your Kinetic Panel and Kinetic Designer need to be in the…

V-Nodes

Kinetic Designer: User Interface » Top Menu » V-Nodes

V-Nodes Click on the “V-Nodes” menu to have access to the following actions: Online: Connect Modulo Kinetic Designer to all V-Node server(s) and upload the show and media Online no media sync.: Connect Modulo Kinetic Designer to all V-Node server(s) and the…

Modulo Shortcut

Companion Apps » Modulo Shortcut

Modulo Shortcut: Use this free application to easily take control of your Keynote or PowerPoint presentations using common shortcuts. Download: For Windows PowerPoint: Connect to the Customer Area > Modulo Kinetic > Companion Apps section Then install Modulo…

Edit

Kinetic Designer: User Interface » Top Menu » Edit

Edit You can click on the “Edit” menu to have access to the following actions: Undo: To undo last action. Redo: To rollback last undo action. Supr: To delete the active selection. Cut: To cut the active selection. Copy: To copy the active selection. Paste: To…

ModuloDMXTool

Companion Apps » ModuloDMXTool

ModuloDMXTool: ModuloDMXTool is free application to send and receive Art-Net DMX from/to any device. You can use this application to simulate a light desk or a light when you use the DMX device in Modulo Player or Modulo Kinetic. Download: For PC: Connect to the…

Phidgets

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Phidgets

Connect to a list of USB Sensing and Control devices by Phidgets: Cost-effective, easy to install and use, you can receive information from a variety of sensors, trigger relay, control motors… These devices are fully integrated in Modulo Kinetic. Navigate…

Création d’une timeline et warping basique

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projection mapping » Création d’une timeline et warping basique

Dans la fenêtre Timeline ajouter le media Cube_Pattern1.png L’image devrait etre projetée par votre projecteur. Si ce n’est pas le cas, cliquer droit sur l’Output puis Display on second screen Commencer le calage avec le Curve type réglé sur…

Ajouter toutes les pages et faire un menu

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 8 : Créer une User Interface de show control » Ajouter toutes les pages et faire un menu

Renomer la Hompage si ce n’est pas déjà fait Enable le click sur les Images et leur mettre une action pour accèder aux pages Glisser & déposer un élémént Page depuis la toolbox, nous avons besoin de six pages Sélectionner l’élément Image,…

Setup on demo laptop

Tutorials – English » Training tutorials » Live Event » Live event Part 1 : Starting the Project » Setup on demo laptop

Connect a projector or external monitor to the HDMI or DP output of your laptop. Add a V-Node and name it. Add an Output, right-click on it and select Display on second screen. *The flashes you can observe on your external screen are normal and due to the Demo…

Appliquer un effet chromakey sur la source Deltacast

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Setup a XR studio with a green screen » Mix the 3D camera POV and the real camera feed » Appliquer un effet chromakey sur la source Deltacast

Selectionner le layer Deltacast dans la timeline et dans la fenêtre Editor ajouter un Fx > Chromakey Ajuster le réglage green color Pour le Primary color, c’est mieux de choisir la couleur la plus courante au lieu d’une zone brillante ou…

OSC

Tutorials – English » Training tutorials » Workshop » OSC

Le protocole OSC L’OSC est l’acronyme de Open Sound Control. Ce protocole a été créé pour envoyer des ordres entre différentes applications en utilisant le réseau, un peu sur le même principe que le MIDI mais en plus flexible. De nombreux logiciels…

Architectural 3 – Calibration d’un video projector en 3D

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Architectural video mapping » Architectural 3 – Calibration d’un video projector en 3D

Nous avons un modèle 3D de notre monument, de fait il nous est possible de calibrer notre projecteur Pico dans la 3D à l’aide de l’outil de calibration Kinetic 3D Mapping. Pour ce faire il nous faut placer plusieurs points de calibration sur l’objet…

Créer une task ‘Show Initialisation’

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 4 : Automatiser l’exposition en utilisant des Tasks » Créer une task ‘Show Initialisation’

Créer les tasks afin de afficher/masquer la timeline Patterns Ajouter une task nommée Pattern ON Glissr & déposer la timeline ‘Pattern’ Comme Action, définir Grand Master to 100% Copier/coller la subtask et définir son action en Timeline…

Live event Part 3-Mixer

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Live Event » Live event Part 3-Mixer

Dans la continuité de l’exercice précédent, nous allons découvrir les possibilités du Live Mixer intégré à Modulo Kinetic. Nous avons vu précédemment comment intégrer des media Live dans plusieurs Timelines. Mais nous allons voir que le Mixer propose…

Companion Apps

Companion Apps

Companion Apps Modulo Kinetic comes with different companion apps designed to further enhance your experience working with the media server: Kinetic Panel: Access your custom user panels on Android or iOS devices, Mac or PC ModuloDMXTool: Send and receive Art-Net…

User Interface

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Live Event » Live event Part 2-Multi timelines / User interface » User Interface

Utiliser le UIDesigner pour créer une Interface Utilisateur Nous allons maintenant voir comme utiliser UIDesigner pour créer une interface adaptée à nos besoins. View > UIDesigner Aller dans le UI Designer Cliquer sur bouton + pour ajouter un User…

Calibrer la position des caméras dans la 3D

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projection de contenu en utilisant le tracking » Calibrer la position des caméras dans la 3D

Les caméras sont maintenant configurées et ajoutées au projet Modulo Kinetic Designer. Nous allons maintenant calibrer leur position dans l’environnement 3D. Utiliser le Wand (baguette) pour obtenir des points dans l’espace pour la calibration Fixer…

Se familiariser avec les outils 3D et placer le projecteur

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Etude de video projection sur un cylindre en utilisant la 3D » Se familiariser avec les outils 3D et placer le projecteur

*Pour une meilleure expérience nous vous suggérons d’utiliser une souris. Dans cette partie du tutoriel nous allons nous intéresser aux outils 3D de navigation. Avant de commencer, nous allons éclairer un peu notre scène 3D. Cliquer droit dans le 3D…

Force Edid et création d’Eyefinity

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Live Event » Live event Part 4-Migrer le projet vers un media serveur » Force Edid et création d’Eyefinity

Nous allons maintenant forcer un EDID sur les 4 sorties et configurer le Eyefinity pour créer un bureau étendu sur les 4 écrans. *Info : EDID signifie Extended Display Identification Data. Le terme se réfère à un échange de données standardisées entre un…

Neuron Mocap

Kinetic Designer: User Interface » Devices » Tracking » Neuron Mocap

Use this device to connect a motion capture suit. Settings: Name User-friendly name Enable Activate to enable the device Run at startup Activate to run the device at Kinetic startup IP Enter the ip address of…

Art-Net pilotage lumiere

Tutorials – English » Training tutorials » Workshop » Art-Net pilotage lumiere

Nous allons utiliser le device Dmx (Art-Net) pour piloter 2 PARS RGB. !Il est impératif de n’avoir qu’une seule personne qui travaille sur le même univers et subnet. Si plusieurs personnes envoient du Art-Net sur le même Subnet/Universe tout va se…

Ajout un output

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Start project » Ajout un output

Nous allons créer un output de 1920×1080. Pour ce faire, cliquer sur le V-Node VN01 puis dans l’onglet Output cliquer sur +. Sélectionner l’output créé et aller dans l’onglet SHAPE. Changer le Curve Type en Keystone, le mode le plus adapté…

Création d’Output et X-Map par import d’un PSD

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » X-Map-Letter » Création d’Output et X-Map par import d’un PSD

Une fois importé dans Kinetic, ce PSD va automatiquement créer un Output et les X-Maps avec lui. Pour ce tutoriel nous vous avons déjà préparé un PSD prêt à l’emploi. Premièrement, supprimer l’Output existant Cliquer sur + puis choisir…

Digimap-panneau interactif

Tutorials – English » Training tutorials » Workshop » Digimap-panneau interactif

Nous allons utiliser un capteur pour suivre le déplacement d’un panneau et projeter un contenu calé dessus. On va voir l’utilisation du capteur pour déplacer un panneau et faire suivre le média dessus. On verra ensuite comment faire un effet rayon-x…

Kinetic Panel

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Live Event » Live event Part 2-Multi timelines / User interface » Kinetic Panel

Utiliser Kinetic Panel !Kinetic Panel sera capable de se connecter au serveur seulement si tous deux sont sur la même plage iP (ex: l’ip du Kinetic Designer est 192.168.0.11 et Kinetic Panel est en 192.168.0.12) Lancer l’application Kinetic Panel et…

Importer le modèle 3D de la Immersive Room

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 1 : Importer un modèle 3D et faire l’étude de video projection » Importer le modèle 3D de la Immersive Room

Cliquer sur Layout > 3D Dans la fenêtre 3D Scene cliquer sur + puis trouver le fichier fbx Sélectionner le toit (roof) et décocher le Visible afin de le rendre invisible et voir l’intérieur de la salle Vérifier l’échelle 3D du modèle importé en…

Préparer Kinetic Designer pour la calibration

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Autocalibration de 5 video projecteurs sur un dome » Préparer Kinetic Designer pour la calibration

!Avant de poursuivre, assurez-vous que le logiciel contrôlant la caméra est fermé, sinon Modulo Kinetic ne pourra pas communiquer correctement avec la caméra. Dans ce chapitre nous allons préparer le logiciel Modulo Kinetic Designer pour la…

Optimiser les paramètres de la calibration

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Autocalibration de 5 video projecteurs sur un dome » Optimiser les paramètres de la calibration

Après la calibration, vous pourriez constater que l’image d’un ou plusieurs projecteurs ne sont pas parfaitement ajustés avec l’image du projecteur voisin. Premièrement, vérifier qu’aucune lumière indésirable n’est venu gêner, et…

Tracking hardware config

Kinetic Designer: User Interface » Top Menu » Edit » Tracking hardware config

Select the corresponding serial COM port (go to device manager to find the serial port created when you plugged the first beacon) and click on connect. Click on refresh button, to refresh the list of available COM port. Beacon setup: You can change the radio…

Exporter les informations des VP

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 1 : Importer un modèle 3D et faire l’étude de video projection » Exporter les informations des VP

Pour connaitre la distance entre la projecteur et sa surface de projection nous allons ajuster la paramètre FAR. Mais afin d’exporter une information visible nous allons utiliser l’outil Dimension. Use the Annotation and Dimension tools En…

Configuration sur un serveur V-Node

Tutoriels – Français » Tutoriels de formation » Live Event » Live event Part 1 » Configuration sur un serveur V-Node

Pré configuration d’un V-Node Connecter les périphériques aux sorties de la carte graphique (depuis le haut vers le bas). Connecteur Video projecteur 1 pour la partie gauche du cyclo Video projecteur 2 pour la partie droite du cyclo Ecran de retour par…

Setup and copy of the project

Tutorials – English » Training tutorials » Live Event » Live event Part 4 : Migrating to the media server » Setup and copy of the project

As we have seen throughout this series of tutorials, with Modulo Kinetic Designer you can prepare an entire project on your laptop, without being connected to the media servers. Once you are ready to play, you need to transfer the project from your laptop onto the…