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Simulation en 3D
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification » Architectural video mapping » Architectural 1 – Etude de video projection et simulation » Simulation en 3D
La 3D peut être utile pour simuler la scénographie et la vidéo projection. Nous allons expérimenter cela en créant une render surface avec un pattern, appliquer cette Render Surface en tant que material sur le modèle 3D du Chateau. Aller dans Windows > Standard…
Architectural 1 – Etude de video projection et simulation
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification » Architectural video mapping » Architectural 1 – Etude de video projection et simulation
L’objet de cet exercice est de projeter sur un château de 28 mètres par 18. Nous avons utilisé les outils 3D de Kinetic Designer pour déterminer la position des projecteurs et les optiques nécessaires. Dans ce tutoriel nous verrons les étapes de réglage…
Architectural 3 – Calibration d’un video projector en 3D
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification » Architectural video mapping » Architectural 3 – Calibration d’un video projector en 3D
Nous avons un modèle 3D de notre monument, de fait il nous est possible de calibrer notre projecteur Pico dans la 3D à l’aide de l’outil de calibration Kinetic 3D Mapping. Pour ce faire il nous faut placer plusieurs points de calibration sur l’objet…
Architectural mapping
Application notes » Architectural mapping
Architectural mapping configuration Set-up relies on: 1 x Modulo Kinetic Designer 2 x Modulo Kinetic V-Node servers with 4 outputs Versatile display capabilities: Multi-projector soft edge blending Video mapping with 2D and/or 3D warping tools Powerful image & video…
Architectural 3 – Calibrate a projector in 3D
Tutorials – English » Certification tutorials » Architectural video mapping » Architectural 3 – Calibrate a projector in 3D
Because we have a realistic 3D model of our monument, it is interesting to calibrate our Pico projector thanks to the 3D Scene. With few points set at the right place, Kinetic will determinate the position of the Pico projector in the real world and will set the…
Architectural video mapping
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification » Architectural video mapping
Dans cet exercice nous allons aborder l’étude de projection dans Kinetic puis les outils de déformations 2D pour un mapping sur un château avant de réaliser le même exercice avec la calibration 3D. Enfin, nous programmerons quelques séquences et…
Architectural video mapping
Tutorials – English » Certification tutorials » Architectural video mapping
In this last exercise, we’ll apply what we have learnt on X-Maps with an architectural building and discover the 3D Engine available in Kinetic Designer. We will learn to: Do a projection study in Kinetic Designer Apply a manual warping of X-Maps to…
Part 1 : Projection study and simulation
Tutorials – English » Certification tutorials » Architectural video mapping » Part 1 : Projection study and simulation
For the purpose of this exercise, we will imagine the final result is to project on a castle of 28 meters wide by 18m high using two projectors. We will learn how to use Kinetic Designer’s 3D tools to perform a projection study, define the projectors’…
3D
Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Compute Specific Graph Nodes » 3D
This section contains nodes related to complex operations available on the 3D Scenes of the project. 3D nodes 3D Instantiate : Create a clone of an object in a 3D Scene. Can be linked to an animation track. 3D Physics : Implement a Physics engine on a 3D…
Architectural 4 – Program an architectural mapping show
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification » Architectural video mapping » Architectural 4 – Program an architectural mapping show
Dans cette partie nous ajouterons des media avec des pistes sonores et nous créerons des Tasks pour déclencher les séquences. Ensuite, nous ajouterons un device Calendar afin de trigger une Task.
Architectural 4 – Program an architectural mapping show
Tutorials – English » Certification tutorials » Architectural video mapping » Architectural 4 – Program an architectural mapping show
In this part we will add few media with sounds and create Tasks to launch the sequences. Then, we will add a Calendar device to trigger the Task.
3D Dimensions
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Dimensions
This tab lists any dimensions that were created in the current3D scene. These dimensions are not present in the Hierarchy tab. Dimensions can be created from within the 3D Viewer panel by using the Dimensions tool. When using this tool, a yellow square will appear…
3D Annotations
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Annotations
This tab lists any annotations that were created in the current 3D scene. These annotations are not present in the Hierarchy tab. Annotations can be created from within the 3D Viewer panel by using the Annotations tool. When using this tool, clicking anywhere in…
3D Animations
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Animations
This tab lists the animations of the current 3D scene. The animations are only present in this tab, and can not be accessed in the 3D Hierarchy tab. In the bottom toolbar you can add an animation or delete selected animation(s). You can create a 3D animation…
Transform 3D
Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Common Graph Nodes » Tracking » Transform 3D
Compute a dynamic transformation matrix to modify the position of a 3D object in your 3D scene in sync with it’s real life counterpart in the real life scene. It was originally designed to work with the Kinemotion tracking system (as well as third party tracking…
Kalman 3D
Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Common Graph Nodes » Filter » Kalman 3D
Apply a Kalman Filter to up to three values on its inputs. Kalman FIltering, also known as linear quadratic estimation (LQE) is an algorithm that produces estimates using a series of measurements over time effectively filtering noise. Because this algorithm produces…
3D Cameras
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Cameras
This tab lists only the cameras present in the current 3D scene. In the bottom toolbar you can add a camera, search by name or delete selected camera(s). *Tip: Double clicking in this tab automatically creates a camera. With the 3D Viewer panel selected, pressing C…
Environnement 3D
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification » Architectural video mapping » Architectural 1 – Etude de video projection et simulation » Environnement 3D
Monument de 28m x 18m à son point le plus haut. Informations des projecteurs : Définition : 1920×1080 Lumens : 20.000 Nombre de projecteurs en ROTATION à 90 deg : 2 Distance : 30 mètres Hauteur : 9 mètres Taille de la tour de projection : 3m x…
Calibration 3D
Tutoriels – Français » Tutoriels vidéo » Calibration 3D
Calibration 3D : Partie 1 : Vous pouvez télécharger le pack de média ici Partie 2 : Vous pouvez télécharger le pack de média ici
3D calibration
Tutorials – English » Video tutorials » 3D calibration
3D calibration: Part 1: Download the tutorial pack here Part 2: Download the tutorial pack here
3D Physics
Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Compute Specific Graph Nodes » 3D » 3D Physics
A 3D Physics engine is a piece of software that provides an approximate simulation of certain physical systems, such as rigid body dynamics, soft body dynamics, fluid dynamics. See the dedicated 3D Physics Engine page to learn more on how to configure…
3D Study
Kinetic Designer: User Interface » 3D Viewer » 3D Study
The Study render mode includes features and a rendering process dedicated to projection studies. Features are: Lighting is artificial so objects and their topography are always easy to distinguish Lights are ignored and do not contribute to lighting…
3D Projectors
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Projectors
This tab lists only the projectors in the current 3D scene. In the bottom toolbar you can can add a projector, search by name and delete selected projector(s). In addition, you can activate or deactivate a projector by clicking directly on the power button next to…
3D Materials
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Materials
Kinetic has 4 types of materials to apply on your meshes : Unlit PBR Substance Matcap By default, every scene contains a generic PBR material set to full white and that is assigned to every prefab element added to the scene. This generic PBR material can not…
3D Lights
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Lights
This tab lists only the lights in the current 3D scene. In the bottom toolbar you can add a light, search by name and delete selected light(s). Settings Parameter Description Visible Toggles display of the light source in…
3D Scenes
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes
The 3D Scenes panel is where you can organize and manage your different 3D scenes. Top bar The top bar of this panel indicates which 3D Scene is currently displayed in this panel and in the 3D Viewer and gives access to the following scene…
3D Hierarchy
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Hierarchy
This tab gives access to the complete structure of the current scene and enables you to re-organize it. The structure is in the form of a tree where each node can contain instances, cameras, projectors, other nodes, etc. Each node has its own positioning…
3D Skeletons
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Skeletons
Modulo Kinetic supports most 3D rigged models and their animations. *Note: To import animated skeletons, use the glTF format. As of version 6, Modulo Kinetic does not support importing meshes rigged on animated skeletons in FBX format. Once the model is…
3D Instantiate
Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Compute Specific Graph Nodes » 3D » 3D Instantiate
Create a clone of an object in a 3D Scene. The clone can be linked to an animation in which case the animation track will be cloned as well. All materials & skeletons applied to the nodes and objects cloned will be duplicated. The clone can be automatically deleted…
3D Environment
Tutorials – English » Certification tutorials » Architectural video mapping » Part 1 : Projection study and simulation » 3D Environment
Project Creation By now, we assume you have all the knowledge to quickly create the basic setup for a new show. Create a new project folder with the proper hierarchy and copy the media kit into it. Create a new show and import the media from the media…
3D Viewer
Kinetic Designer: User Interface » 3D Viewer
Modulo Kinetic integrates a 3D engine that can be used for project studies or to create a 3D scene that can interact with your show in many ways. The 3D engine is divided into two panels: The 3D Viewer panel: displays a real-time render of the active 3D scene. The…
Video projection study on a cylinder using 3D
Tutorials – English » Other tutorials » Video projection study on a cylinder using 3D
Introduction In this exercise we will see how to make a video projection study inside Kinetic Designer using its 3D tools. To explore these tools we are going to implant video projectors to project inside a cylinder. Here are the steps we will follow in this…
3D Meshes / Instances
Kinetic Designer: User Interface » 3D Scenes » 3D Meshes / Instances
This tab lists the meshes that have been loaded to the current scene. In the bottom toolbar you can search a mesh by its name, select unused meshes or delete the selected mesh(es). Meshes are mutualized between instances. If you copy an instance in the 3D Hierarchy…
3D View settings
Kinetic Designer: User Interface » 3D Viewer » 3D View settings
In the top right corner of each view you can click on the gear icon to configure the rendering of that view. You can configure the following options: Parameter Description Show grid Toggle display of a grid on the X/Z plane …
3D LIDAR (Ouster)
Tutorials – English » Video tutorials » 3D LIDAR (Ouster)
Overview In this tutorial we will learn how to connect to a 3D LIDAR’s point cloud stream and track movement on a designated plane. This project will be prototyped using an Ouster OS-0 3D LIDAR and a single video projector aimed at the floor on which we will…
3D LIDAR (Ouster)
Tutoriels – Français » Tutoriels vidéo » 3D LIDAR (Ouster)
Aperçu Dans ce tutoriel nous allons voir comment se connecter au nuage de point live d’un LIDAR 3D, puis sélectionner un plan sur lequel appliquer un tracking des déplacements d’objets ou de personnes. Ce projet sera prototypé en utilisant un LIDAR 3D…
3D Physics Engine
Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Compute Specific Graph Nodes » 3D » 3D Physics » 3D Physics Engine
A 3D Physics engine is a piece of software that provides an approximate simulation of certain physical systems, such as rigid body dynamics, soft body dynamics, fluid dynamics. In Modulo Kinetic, the 3D Physics engine is accessible via a dedicated node in the Graph…
Chapter 6 : use the 3D to have a simulation of the Immersive Room
Tutorials – English » Other tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 6 : use the 3D to have a simulation of the Immersive Room
In this chapter we will see how to capture what’s happening in the 3D in order to have a simulation output.
Chapitre 6 : Utiliser la 3D pour avoir une simulation de la Immersive Room
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 6 : Utiliser la 3D pour avoir une simulation de la Immersive Room
Dans ce chapitre nous allons voir comment utiliser une sortie 3D afin d’avoir une simulation de notre projet.
Etude de video projection sur un cylindre en utilisant la 3D
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Etude de video projection sur un cylindre en utilisant la 3D
Introduction Dans cet exercice, nous allons voir comment faire une étude de projection vidéo à l’aide de Kinetic Designer et de ses outils 3D. L’étude de projection prendra l’exemple d’un cylindre. Voici les différentes étapes que nous…
Projection study and show simulation
Webinars – English » Projection study and show simulation
3D projection study and show simulation Through this webinar, you will discover our 3D tools for projection study and show simulation. These tools are available through the Modulo Kinetic media server, or using a Modulo Pi dongle equipped with the Modulo Kinetic…
Import the 3D cylinder
Tutorials – English » Other tutorials » Video projection study on a cylinder using 3D » Import the 3D cylinder
In the 3D Scene tab click on + then Import and open the folders to find the Cylinder-m.fbx This 3D model contains all the surfaces of the cylinder structure including a ceiling, in order to look inside we disable the Ceiling mesh The 3D model contains as…
Organize the 3D views
Tutorials – English » Other tutorials » Video projection study on a cylinder using 3D » Organize the 3D views
For a better experience we will organize different 3D views using view Presets Rename our first Preset “Perspective” Add another view Preset and rename it 3-views Change the layout view to 3×1 The first view will remain a Perspective view, the second one…
Organiser les vues 3D
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Etude de video projection sur un cylindre en utilisant la 3D » Organiser les vues 3D
Afin de manipuler plus efficacement la 3D nous allons utiliser les view Presets Renommer le premier Preset “Perspective” Ajouter un autre view Preset et le renommer 3-views Changer le layout view en 3×1 La première vue sera une vue de Perspective, la…
Trigger Area 3D Scene
Kinetic Designer: User Interface » Graph Editor » Common Graph Nodes » Array » Trigger Area 3D Scene
Using a camera from the 3D Scenes panel create Trigger zones that will react when specified objects of the 3d scene are being touched in your pixel workspace by sensor coordinates in the input array. This node is designed to be used in conjunction with the specified…
Import the 3D model
Tutorials – English » Other tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 1 : Import a 3D model and make the video projection study » Import the 3D model
Click on Layout > 3D In the 3D Scene tab click on + then browse for the fbx file Select the roof to make it Unvisible to see inside the room Check the 3D scale of the imported model by using the Measurements tool, one internal big wall should be 12 meters wide and…
Use 3D View presets
Tutorials – English » Other tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 6 : use the 3D to have a simulation of the Immersive Room » Use 3D View presets
We will create 3D View presets in order to see everything we want in the 3D Scene. First view is a Free perspective camera Second view is “SPEAKER” with a camera to see the audience Third view is “PRINCE” with a camera at a center public…
First steps in 3D
Tutorials – English » Video tutorials » First steps in 3D
First steps in 3D: Download the tutorial pack here
Work with 3D engine
Tutorials – English » Video tutorials » Work with 3D engine
Work with the 3D engine: Download the tutorial pack here
Chapter 1 : Import a 3D model and make the video projection study
Tutorials – English » Other tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 1 : Import a 3D model and make the video projection study
In this chapter we will play with the 3D space of Kinetic Designer.
Export informations from the 3D
Tutorials – English » Other tutorials » Video projection study on a cylinder using 3D » Export informations from the 3D
Video projection informations Illuminance (lux unit, lumens per square meter) Pixel density Pixel size Export informations and views Export the whole 3D to a DAE file Export the video projectors informations to CSV or PDF Create a camera to…
Utiliser les presets 3D View
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 6 : Utiliser la 3D pour avoir une simulation de la Immersive Room » Utiliser les presets 3D View
Nous allons créons des presets 3D View afin de faire un multi fenêtrage de ce qui se passe dans la 3D Scene. La première vue est Free perspective camera La seconde vue est “SPEAKER” avec une camera qui voit le public La troisième vue est…
Premiers pas avec la 3D
Tutoriels – Français » Tutoriels vidéo » Premiers pas avec la 3D
Premiers pas avec la 3D : Vous pouvez télécharger le pack de média ici
Interactivity with a 3D LiDAR
Application notes » Interactivity with a 3D LiDAR
Interactive projection on floor with a 3D LiDAR Set-up relies on: 1 x Modulo Kinetic Designer 1 x Modulo Kinetic V-Node server with 3 outputs 1 × 3D LiDAR (Ouster – OSDome) Easy setup and smooth workflow: Calibration of the 3D LiDAR in seconds Point cloud…
Playing content in 3D scenes
Tutorials – English » Certification tutorials » Architectural video mapping » Part 1 : Projection study and simulation » Playing content in 3D scenes
Now that we have our 3D scene set up, we’ll cover how we can play content directly on the 3D objects. Drag & drop the Pattern 1 – Color + Grid on the timeline. In the Preview panel, we can check that it displays properly on our Render Surface. In the…
Display a 3D Camera POV on a V-Node’s output
Tutorials – English » Other tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 6 : use the 3D to have a simulation of the Immersive Room » Display a 3D Camera POV on a V-Node’s output
In Chapter 2 while we were creating a 3D Preview outputs on the VN02.4. Now we have different cameras and we will display the point of view of the Cam Prince. To do so: Open the RS-VNODE timeline Drag & drop the 3D camera Cam Prince into this timeline Check in the…
Architectural 2 – calibration 2D avec les X-Maps
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification » Architectural video mapping » Architectural 2 – calibration 2D avec les X-Maps
Matériels requis: Un projecteur pico + 1 kit de montage du château + 1 mapping box. Le media kit, Le template PSD, et le modèle 3D Positionner le chateau dans la mapping Box, et positionner le projecteur pour projeter sur tout le château. Dans ce tutoriel…
Etude de projection et simulation de show
Webinaires – Français » Etude de projection et simulation de show
Etude de projection et simulation de show en 3D temps réel A travers ce webinaire, découvrez nos outils dédiés à l’étude de projection et la simulation de show en 3D temps réel. Ces outils sont disponibles via le média serveur Modulo Kinetic, ou en…
Chapitre 1 : Importer un modèle 3D et faire l’étude de video projection
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 1 : Importer un modèle 3D et faire l’étude de video projection
Dans ce chapitre nous allons naviguer dans l’espace 3D de Kinetic Designer et utiliser ses outils pour intégrer les video projecteurs.
Importer le modèle 3D du cylindre
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Etude de video projection sur un cylindre en utilisant la 3D » Importer le modèle 3D du cylindre
Dans la fenêtre 3D Scene cliquer sur + puis Import ensuite, ouvrir les dossiers pour trouver le fichier Cylinder-m.fbx Ce modèle 3D contient tous les éléments de surfaces du cylindre incluant le plafond, afin de voir à l’intérieur nous allons…
Exporter des informations depuis la 3D
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Etude de video projection sur un cylindre en utilisant la 3D » Exporter des informations depuis la 3D
Informations de video projection Illuminance (lux unit, lumens per square meter) Pixel density Pixel size Exporter les informations et les vues Exporter toute la scène 3D en un fichier DAE Exporter les informations des video projecteurs en CSV ou…
Prepare the 3D points for calibration
Tutorials – English » Certification tutorials » Architectural video mapping » Architectural 3 – Calibrate a projector in 3D » Prepare the 3D points for calibration
We are going to prepare the 3D calibration of the projector by adding points. To achieve this, we will first : Enable the 3D mapping on a new Output Create a 3D projector Pick points at the edges of the 3D model Step 1 : Create a new Output Delete the previous…
Set materials to the 3D instances
Tutorials – English » Other tutorials » Entire project : Immersive Room Experience » Chapter 6 : use the 3D to have a simulation of the Immersive Room » Set materials to the 3D instances
To have a better view of what we are going to do in the 3D Scene, display the Pattern media in the PATTERN timeline. Open the Layout > 3D view In 3D Scene, go to the Material tab Drag & drop the Render Surface tab into another window to be able to both see this…
Assigner des materials aux instances 3D
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 6 : Utiliser la 3D pour avoir une simulation de la Immersive Room » Assigner des materials aux instances 3D
Afin de mieux voir ce que nous allons faire, affichons un Pattern dans la timeline. Ouvrir le Layout > 3D view Dans la fenêtre 3D Scene, aller dans l’onglet Material Glisser & déposer la fenêtre Render Surface dans une autre fenêtre afin de voir les…
Travailler dans l’univers 3D
Tutoriels – Français » Tutoriels vidéo » Travailler dans l’univers 3D
Travailler dans l’univers 3D : Vous pouvez télécharger le pack de média ici
Interactivity with 2D and 3D LiDARs
Application notes » Interactivity with 2D and 3D LiDARs
Interactive projection on walls and floor with 2D & 3D LiDARs Set-up relies on: 1 x Modulo Kinetic Designer 1 x Modulo Kinetic V-Node server with 3 outputs 1 × 3D LiDAR (Ouster – OSDome) 2 × 2D LiDARs (Hokuyo – UST-10LX) Easy setup and smooth…
DELTA-1×12G
Hardware » Cabling guide » Deltacast live inputs » DELTA-1×12G
This card supports: - 4 × 3G inputs up to 1920×1080@60fps or - 1 × 12G input + 2 × 3G inputs —> should be RX 2 and RX 3 (check)
Calibrate the cameras in the 3D space
Tutorials – English » Other tutorials » Tracking to project interactive content with one video projector » Calibrate the cameras in the 3D space
Our cameras are ready and added to our project in Modulo Kinetic Designer. Now, we will add and calibrate them in order to place them in the 3D environment. Use the Wand to get points for the calibration Put the Wand onto its stick to make higher movements In…
Préparation des points 3D pour la calibration
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification » Architectural video mapping » Architectural 3 – Calibration d’un video projector en 3D » Préparation des points 3D pour la calibration
Nous allons préparer la calibration 3D en ajoutant des points de calibration. Pour réaliser cela, nous allons d’abord : Activer le 3D mapping sur l’Output Créer un projecteur dans le 3D Scene Placer des points de calibration sur le modèle…
Live event Part 1
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification » Live Event » Live event Part 1
La première partie de cet exercice concerne la création d’un projet complet depuis zéro. Nous aborderons les concepts suivants : La création du projet Le réglage du media serveur ou du laptop en mode Demo La copie de media vers le media serveur La…
Calibrate a video projector in the 3D space
Tutorials – English » Other tutorials » Tracking to project interactive content with one video projector » Calibrate a video projector in the 3D space
We will now add a video projector to our setup, and use it to project content on the LED point we track. To achieve that, we need to calibrate the video projector physical position into the stage. In the 3D scenes window, click on + Projector to add one Stop…
Calibrer la position des caméras dans la 3D
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projection de contenu en utilisant le tracking » Calibrer la position des caméras dans la 3D
Les caméras sont maintenant configurées et ajoutées au projet Modulo Kinetic Designer. Nous allons maintenant calibrer leur position dans l’environnement 3D. Utiliser le Wand (baguette) pour obtenir des points dans l’espace pour la calibration Fixer…
Importer le modèle 3D de la Immersive Room
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 1 : Importer un modèle 3D et faire l’étude de video projection » Importer le modèle 3D de la Immersive Room
Cliquer sur Layout > 3D Dans la fenêtre 3D Scene cliquer sur + puis trouver le fichier fbx Sélectionner le toit (roof) et décocher le Visible afin de le rendre invisible et voir l’intérieur de la salle Vérifier l’échelle 3D du modèle importé en…
Prepare the 3D scene to export data and POV
Tutorials – English » Other tutorials » Video projection study on a cylinder using 3D » Prepare the 3D scene to export data and POV
Because we don’t want to project on something else than the inner walls, we can disable the projection on the other 3D elements. Select all the meshs (instances) you don’t want to project on Uncheck the Receive proj. case Before exporting video…
Calibrer la position du video projecteur dans la 3D
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projection de contenu en utilisant le tracking » Calibrer la position du video projecteur dans la 3D
Nous allons maintenant ajouter un video projecteur à notre système de tracking, et l’utiliser afin de projeter du contenu sur le point LED tracké. Pour cela, nous devons calibrer la position du video projecteur dans la 3D de notre scène. Dans la fenêtre…
Part 1 : Starting the Project
Tutorials – English » Certification tutorials » Live Event » Part 1 : Starting the Project
The first part of the exercise will start the project from an empty show. We will review the following notions: Configuring the V-Node server for multi-display Setting up Kinetic Designer in a multi-display environment Using Guides in the Preview panel Animating…
Projection de contenu en utilisant le tracking
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projection de contenu en utilisant le tracking
KineMotion est une solution de tracking en temps réel développée par Modulo Pi. Il peut être utilisé pour faire une projection dynamique, FX interractifs, follow-spot automatique, spatialisation audio, et plus. Pour plus d’information veuillez-vous référer…
Ajouter des tasks en utilisant les Keywords
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 8 : Créer une User Interface de show control » Ajouter des tasks en utilisant les Keywords
Supprimer les rectangles dont nous ne voulons pas et n’en garder qu’un Glisser & déposer un élémént Task depuis la toolbox *Par défaut, un élémént Task affiche toutes les tasks que nous avons, c’est pourquoi nous allonrs utiliser un…
Mix the 3D camera POV and the real camera feed
Tutorials – English » Other tutorials » Setup a XR studio with a green screen » Mix the 3D camera POV and the real camera feed
Get the 3D camera POV Drag and drop the 3D camera named Camera_AR into the Timeline “CAMERAS” *This Camera_AR content needs to be sent to the V-Node, meaning this Camera layer needs to be placed on the Render Surface assigned to the V-Node. The…
Mix the 3D camera POV and the real camera feed
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Setup a XR studio with a green screen » Mix the 3D camera POV and the real camera feed
Utiliser le point de vue de la caméra 3D Glisser et déposer la camera 3D appelée Camera_AR dans la Timeline “CAMERAS” *Le point de vue de cette Camera_AR doit être envoyée au V-Node, pour cela la layer de cette caméra 3D doit être placée sur la…
Se familiariser avec les outils 3D et placer le projecteur
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Etude de video projection sur un cylindre en utilisant la 3D » Se familiariser avec les outils 3D et placer le projecteur
*Pour une meilleure expérience nous vous suggérons d’utiliser une souris. Dans cette partie du tutoriel nous allons nous intéresser aux outils 3D de navigation. Avant de commencer, nous allons éclairer un peu notre scène 3D. Cliquer droit dans le 3D…
Modulo Kinetic Designer 2D and Modulo Kinetic Designer 2D+3D
Starter guide » Modulo Kinetic Designer 2D and Modulo Kinetic Designer 2D+3D
Modulo Kinetic Designer 2D is the license available on Modulo Pi’s eShop. This license allows you to practice the software (2D environment), self-train, and pre-program your projects offline. Modulo Kinetic Designer 2D+3D is a monthly license that allows you to…
Setup on V-Node server
Tutorials – English » Certification tutorials » Live Event » Part 1 : Starting the Project » Setup on V-Node server
Connecting projectors Connect your devices to the proper output connectors of the graphics card. The order is from top to bottom. Connector: Video projector 1 for the cyclo left side Video projector 2 for the cyclo right side Reminder projectors (can be…
Get familiar with the 3D tools and set the projector position
Tutorials – English » Other tutorials » Video projection study on a cylinder using 3D » Get familiar with the 3D tools and set the projector position
*For a better experience we recommend to use a mouse. In this section of the tutorial we will focus on the 3D tools to navigate. First we will give some light and color to the 3D elements. Right click in the 3D Viewer and add a Light Use the Move tool (pressing M…
Dupliquer le projecteur en utilisant le Cloner modifier
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Etude de video projection sur un cylindre en utilisant la 3D » Dupliquer le projecteur en utilisant le Cloner modifier
Dans la fenêtre 3D Scene, cliquer sur + puis ajouter un Cloner Modifier Dans Hierarchy, glisser déposer ce projecteur dedans Sélectionner le cloner créé et changer son type en Radial Augmenter le nombre de count, vous pouvez aussi faire l’opération…
Use the 3D camera POV and deltacast greenkey effect in the timeline
Tutorials – English » Other tutorials » Camera AR » Use the 3D camera POV and deltacast greenkey effect in the timeline
Drag and drop the 3D camera on a layer in the timeline and place it in the rendersurface of your Vnode. Drag and drop Deltacast Media on a second layer in the timeline and place it in the rendersurface of your Vnode. Then, on this layer, add an Fx and…
Preparer la scène 3D afin d’exporter des informations et POV
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Etude de video projection sur un cylindre en utilisant la 3D » Preparer la scène 3D afin d’exporter des informations et POV
Parce que nous ne voulons pas projeter sur tous les éléments 3D, nous pouvons désactiver la projection sur ces éléments. Sélectionner tous les meshs (instances) sur lesquels nous ne voulons pas projeter Décocher la case Receive proj. Avant d’exporter…
Retake the autocalibration on an existing installation
Tutorials – English » Other tutorials » Autocalibration of 5 video projectors on a dome » Retake the autocalibration on an existing installation
If you have a system of projectors and servers in place, like in a permanent installation, you may want to retake the actual autocalibration. For instance, after a video projector is replaced, you simply need to operate the autocalibration with the same parameters you…
Chapitre 4 : Automatiser l’exposition en utilisant des Tasks
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 4 : Automatiser l’exposition en utilisant des Tasks
Dans cet exercice nous allons automatiser des actions sur des Devices et Timelines en utilisant les Tasks.
Autocalibration of 5 video projectors on a dome
Tutorials – English » Other tutorials » Autocalibration of 5 video projectors on a dome
Modulo Pi has an autocalibration solution fully integrated into its media servers. The autocalibration solution can be used when projecting on: - Flat surfaces - Curved surfaces - Dome surfaces In this exercice, we will see how to perform an automatic calibration…
Apply a chromakey FX on the Deltacast source
Tutorials – English » Other tutorials » Setup a XR studio with a green screen » Mix the 3D camera POV and the real camera feed » Apply a chromakey FX on the Deltacast source
Select the layer Deltacast in the timeline and in the Editor tab add an Fx > Chromakey Adjust the green color setting As a Primary color, it is better to choose a mean background color instead of a very light or dark one *If you really have differente green…
Ajouter une Led en retour d’information sur l’UI
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 8 : Créer une User Interface de show control » Ajouter une Led en retour d’information sur l’UI
Ouvrir la fenêtre des Devices et ajouter 3 devices LED Dans la fenêtre Tasks sélectionner Go Show et glisser & déposer le device Led “UI show playing” pour en faire une subtask Sélectionner cette subtask et définir son state ON Répéter cela…
Afficher le contenu d’une camera 3D sur l’output d’un V-Node
Tutoriels – Français » Autres tutoriels » Projet entier : Immersive Room Experience » Chapitre 6 : Utiliser la 3D pour avoir une simulation de la Immersive Room » Afficher le contenu d’une camera 3D sur l’output d’un V-Node
Dans le Chapitre 2 nous avons créer un output 3D Preview sur la sortie VN02.4. Nous voulons afficher le contenu de la camera Cam Prince. Ouvrir la timeline RS-VNODE Drag & drop la 3D camera Cam Prince dans la timeline Régler sa Resolution dans la fenêtre Editor…
Certification tutorials
Tutorials – English » Certification tutorials
Introduction The following tutorials guide you in discovering and efficiently using Kinetic Designer and are designed to develop the operator’s autonomy. As the tutorials unfold the instructions will become more generic and will go into less details on the…
Modulo Pi Learning Kit
Starter guide » Modulo Pi Learning Kit
The Modulo Pi Learning kit is available on our eShop. The kit was designed to help you discover and practice Modulo Player and Modulo Kinetic. A full series of tutorials is based on this kit and will show you how to use our media server solutions. Thanks to the…
Tutoriels de Certification
Tutoriels – Français » Tutoriels de Certification
Introduction Ces tutoriels vous guident pas à pas dans la découverte et l’utilisation de Kinetic Designer avec une attention particulière portée sur la prise d’autonomie de l’opérateur. Au fur et à mesure les consignes deviendront plus générales et ne…
Entire project : Immersive Room Experience
Tutorials – English » Other tutorials » Entire project : Immersive Room Experience
In this tutorial we will see how to work on an entire project inside Kinetic Designer. We will just download few Media to work with, but we will see how we prepare a full project from scratch. The main purpose of this exercice is to : Implement video projectors…
Basic setup and start of Modulo Kinetic Designer
Starter guide » Modulo Kinetic Designer 2D and Modulo Kinetic Designer 2D+3D » Basic setup and start of Modulo Kinetic Designer
Your Modulo Pi key is activated, your Modulo Kinetic Designer is installed. Now, it’s time to play! Firewall and antivirus: First, check that your antivirus will not prevent the applications to launch or to communicate. Usually, an exception is added…
X-Maps 2D warping
Tutorials – English » Certification tutorials » Architectural video mapping » Part 2 : Warping using X-Maps » X-Maps 2D warping
!The rest of this tutorial is still in an older version and should be taken as is. The tutorial will be updated shortly. Thank you for your comprehension. First, create a V-Node and select the previous Render Surface we created “RS for 3D…